29 Ekim 2008 Çarşamba

fraud'un feriştahı

atalarımız der ki "bana taytılını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim" (benim atalarım çok öngörüşlü insanlardı, nur içinde yatsınlar). ben de kiminle tanışsam önce kartvizitini alıp, taytılına bakarım. eğer öyle bilmem ne mühendisi, bilmem ne yöneticisi yazarsa adam yerine koymam özellikle menecır, konsulting filan yazarsa hastası olurum, ölürüm uğurlarına, gül dökerim yolları (öyle böyle değil).

"ülen ibibik! fenteziyi bırak, konuya gel" diyenleriniz olabilir, hemen geliyorum abilerim. geçtiğimiz hafta sevgili dicitürk tuttu, blog sitelerine ulaşımı engelledi. sanırım istanbul'daki mahkemeler adamları ciddiye almadı uçak parasına kıyıp diyarbakır'daki mahkemeden karar çıkartmışlar (azimli adamlar helal olsun). neymiş amcanım derdi "bazı blogcular, lig tv yayınlarını kendi bloglarında canlı yayınlatıyorlar"mış, canım dicitürk'ün kasası boşalıyormuş. peki bu başvuruyu kim yapmış; "dicitürk antifraud bölümü". hah, şimdi sadede gelebiliriz canlar:

- canım ciğerim freudyenim; bilmez misin ki blog sitesinde canlı yayın yaptırılmaz? blog sitelerinde böyle bir altyapı yok ama internet'in dünyasına girersen bunu sağlayan onlarca yer var? ha diyorsan ki zamanımı çalıştığım bölüme ingilazca isim ararken bakmadım, gelir alnından öperim, gıdından makas alırım.

- bu arada canım patlıcanım, web 2.0 sana çok mu uzak? yani istersen sadece kımıl zararlısı gördüğün blogu kapattırabileceğini, diğerlerine dokunmadan inceden iş götürebileciğini sana kimsecikler dimedi mi? ya da azıcık ingilazcanla bu işi doğrudan google ile çözemedin mi? ha türkçe özürlü e-posta yazma dersi alırken bunlar gözümden kaçmış dersen, dürüstlüğünü kutlar, ulularım seni.

- ah benim istanbul delikanlım, bir kadıköy'e uzanıver de, sağda solda uydu alıcılarına dicitürk kartları satan adamları da bir yasakla bakiyim. hatta birkaç tanesini yakala, burnunu kır, üzerlerine bu adama erişim tarafımdan engellenmiştir yaz. ha dersen ki, benim gücüm klavyenin tuşlarına yetiyor, daha yeni burun kırığım düzeldi, bir daha bir tarafım yemiyor o zaman sus da adam sansınlar derim, bir bardak soğuk su veririm, burnunu pamuklara bile sararım.

- piar'ım süper, orda burda (misal turk.internet.com'da) karalayan arkadaşlara "bizi protesto eden korsandır" dedirtmek nasıl bir feriştahlıktır? hangi terbiye ile büyüdün canım benim, viktorya döneminde bile böyle adam yoktu (olanları da canlı canlı yakarlardı halkın ahlakını korumak için). hayır bir şekilde kutlamam lazım seni, yapamıyorum. olmuyor canım benim, bir noktadan sonra söyleyecek laf bulamıyorum, istesem de adam yerine koyamıyorum.

neyse, canlarım benim, dünya güzellerim. sevgili dicitürk üyeliğimi yıllar önce iptal etmiş bir insan olmanın haklı gururunu yaşayarak selam ediyorum hepinizi. bir dönem yasal boşluklardan yararlanarak "korsan yayın" yapmış bir platformu bugünlere getiren herkese sevgili popom ile birlikte teşekkür ediyor, gözlerinden öpüyorum.

Hiç yorum yok: